Tudnivalók a szolgáltatóváltásról
       

  •  

    Tudnivalók a FŐGÁZ-ról

    •   Mit kell tudni a FŐGÁZ-ról és az ENKSZ-ről?

      Jelenleg Magyarországon az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. szakmai irányítása alatt álló FŐGÁZ Zrt. rendelkezik olyan engedéllyel, amellyel az egész ország területén nyújthat földgáz egyetemes szolgáltatást. Az állami tulajdonban lévő társaság rendelkezik a szükséges gázforrásokkal, széleskörű egyetemes szolgáltatói tapasztalata alapján megfelelő színvonalon biztosítja a földgázellátást ügyfelei számára. A FŐGÁZ-ról további információkat a vállalat weboldalán olvashat.

      https://www.fogaz.hu/

      http://www.enksz.hu/

    •   Lesznek-e, vannak-e lakóhelyemhez közel FŐGÁZ ügyfélszolgálatok?

      Igen, a személyes ügyfélkapcsolati pontok aktuális listáját itt találja meg:

      http://www.fogaz.hu/Ugyfelszolgalat-kereso

       Ezen kívül október 1-jétől Debrecenben, Nyíregyházán, Szolnokon, Salgótarjánban és Egerben a FŐGÁZ ügyfélszolgálati irodái mellett a TIGÁZ ügyfélszolgálati irodáiban is intézheti a FŐGÁZ szolgáltatásával összefüggő ügyeit.

       Az alábbi táblázat összefoglalja, hogy október 1-jétől melyik irodában nyílik lehetőség a FŐGÁZ, illetve a TIGÁZ szolgáltatásával összefüggő ügyek intézésére.

       

      Város

      Cím

      A FŐGÁZ 
      szolgáltatásával* összefüggő ügyek intézése

      A TIGÁZ szolgáltatásával* összefüggő ügyek intézése 2016. december 31-ig

      Debrecen

      Péterfia utca 18.

      Debrecen Plaza 1. emelet

      +

      +

      Eger

      Törvényház út 4.,

      Agria Park földszint

      +

      +

      Érd

      Budai út 13.

      Stop-Shop Üzletház

      -

      +

      Érd

      Szabadság tér 13.

      +

      -

      Miskolc

      Széchenyi István út 56.

      -

      +

      Miskolc

      Arany János utca 6-8.

      +

      -

      Nyíregyháza

      Nagy Imre tér 1.

      Korzó Bevásárlóközpont, B épület 3. emelet

      +

      -

      Salgótarján

      Kassai sor 14.

      +

      +

      Szolnok

      Thököly út 79.

      +

      +

      Budapest XIII.

      Váci út 18., Westpoint Irodaház, régi TIGÁZ-iroda

      -

      +

      Budapest VIII.

      Fiumei út 9-11.

      +

      -

      Budapest I.

      Batthyány tér 5-6. Vásárcsarnok 1. emelet

      +

      -

      Budapest X.

      Örs vezér tere 25.

      Árkád bevásárlóközpont

      +

      -

      Budapest XI.

      Fehérvári út 17.

      +

      -

      Budapest XIII.

      Béke tér 9.

      +

      -

      Budapest XIX.

      Vak Bottyán utca 75 a-c. KÖKI Terminál 2. em. 243.

      +

      -

      *FŐGÁZ-szolgáltatás a 2016. október 1-jétől, TIGÁZ-szolgáltatás a 2016. szeptember 30-áig érvényes szerződés alapján nyújtott szolgáltatás és annak számlázása.

       

    •   Mit tegyek, ha becsengetnek hozzám, s azt mondják, hogy a Tigáztól vagy a FŐGÁZ-tól jöttek pénzt beszedni, papírokat aláíratni stb.?

      A FŐGÁZ és a Tigáz minden szükséges teendőről előzetesen értesítést küld, beleértve azt az esetet is, amikor Önt személyesen keresi fel munkatársunk, megbízottunk. Értesítés nélkül jelentkezőket ne engedjen be. Készpénzbeszedés az Ön fogyasztási helyén nem történik.

  •  

    Tudnivalók és teendők a szolgáltatóváltással összefüggésben

    •   Ha gázszivárgást tapasztalok, gázszagot érzek, akkor a jövőben kit, milyen telefonszámon kell hívnom?

      Gázszivárgás esetén a szolgáltatóváltást követően is az Ön változatlan földgázelosztóját  kell hívnia az eddig ismert telefonszámon.

  •  

    Tudnivalók az előrefizetős mérővel rendelkezők egyéni szolgáltatóváltásáról

    •   Hogyan történik az előrefizetős mérővel rendelkezők szolgáltatóváltása?

      Ha Ön a Tigáz azon ügyfelei közé tartozik, akiknek kártyával feltölthető, előrefizetős mérője van, technikai okokból már október 1-je előtt meg kell történnie a szolgáltatóváltásnak.

      Kérjük, figyelje a Tigáztól érkező küldeményeket és a tájékoztató levélben leírtak szerint járjon el.

      Esetleges kérdésivel forduljon a Tigáz ügyfélszolgálatához: www.tigaz.hu/ugyfelszolgalat

  •  

    A szolgáltatóváltásról

    •   Mit kell tudni a FŐGÁZ-ról és az ENKSZ-ről?

      Jelenleg Magyarországon az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. szakmai irányítása alatt álló FŐGÁZ Zrt. rendelkezik olyan engedéllyel, amellyel az egész ország területén nyújthat földgáz egyetemes szolgáltatást. Az állami tulajdonban lévő társaság rendelkezik a szükséges gázforrásokkal, széleskörű egyetemes szolgáltatói tapasztalata alapján megfelelő színvonalon biztosítja a földgázellátást ügyfelei számára. A FŐGÁZ-ról további információkat a vállalat weboldalán olvashat. 

      http://www.fogaz.hu

       

      www.enksz.hu

    •   A szolgáltatóváltás miatt változik a gáz ára?

      A gáz ára nem változott. A földgáz árát elosztási területenként az egyetemes szolgáltatásban a nemzeti fejlesztési miniszter rendeletben határozza meg.

    •   Ha a FŐGÁZ nevében keres valaki engem, hogyan bizonyosodhatok meg róla, hogy tényleg az Ő nevükben jár-e el?

      Személyes megkeresés esetén minden esetben előzetesen írásban tájékoztatjuk Önt az időpontról. Ha sor kerül személyes felkeresésre, munkatársunk igazolni fogja, hogy megbízással és jogosultsággal rendelkezik munkájához.

  •  

    Legfontosabb ügyintézési tudnivalók, folyamatban lévő ügyek

    •   Milyen ügyekben kereshetem a TIGÁZ ügyfélszolgálatát 2016. október 1. után?

      2016. október 1-jétől az egyetemes földgázszolgáltatói tevékenységet a FŐGÁZ látja el. A korábbi számlákkal, illetve a 2016. októberben megkapott TIGÁZ végszámlával és egyéb hátralékokkal kapcsolatban továbbra is a TIGÁZ ügyfélszolgálatot kell keresni az www.tigaz.hu honlapon feltüntetett elérhetőségeken.

       
    •   Milyen ügyben kereshetem a FŐGÁZ ügyfélszolgálatát 2016. október 1. után?

      2016. október 1-jétől az egyetemes földgázszolgáltatói tevékenységet a FŐGÁZ látja el. Az októberi, illetve az azt követő időszak fogyasztás számlázásával, mérőállás-bejelentéssel, ügyfélváltozással kapcsolatban a FŐGÁZ-t kell keresni. A 2016-os év végéig Miskolcon és Érden a FŐGÁZ új ügyfélszolgálati irodát nyit, illetve ezekben a városokban a FŐGÁZ ügyfélszolgálati irodái mellett párhuzamosan TIGÁZ ügyfélszolgálati irodák is működni fognak.

    •   Társasházban lakom. Van-e bármilyen teendőm a FŐGÁZ felé?

      Amennyiben Önnek nincs saját gázmérője, nincs külön teendője. Ezekről a közös képviselőt, illetve a földgázszolgáltatással kapcsolatos ügyekben a szolgáltató nyilvántartásában szereplő kapcsolattartót tájékoztatjuk. Ha Ön a szerződő fél, részletes tájékoztatást kap.

    •   Ha tartozásom van/lesz a TIGÁZ felé, meghiúsítja ez a szolgáltatóváltást?

      Nem, azonban a fennálló tartozását a TIGÁZ felé Önnek rendeznie kell.

    •   A jelenlegi fogyasztási helyem ki van zárva a szolgáltatásból. Kezdeményezhetem a szolgáltatás ismételt beindítását? Milyen feltételek mellett?

      Ha az Ön felhasználási helye a TIGÁZ-tól tartozás miatt kikapcsolt felhasználási helyként került át a FŐGÁZ-hoz, akkor kérheti majd a visszakapcsolást, ha a TIGÁZ-nál rendezte tartozását és ezt a kapott dokumentummal igazolja a FŐGÁZ felé.

      Ha a szolgáltatás műszaki okból szünetel, a visszakapcsolást a műszaki ok elhárítását követően az elosztó társaságnál kezdeményezheti.

       
  •  

    Ügyfélszolgálatok

    •   Hogyan és mikor tudok a FŐGÁZ online ügyfélszolgálatára regisztrálni?

      Október 27-ike óta tud a FŐGÁZ által küldött tájékoztató levél elején található azonosítókkal  regisztrálni. A regisztrációhoz segítséget nyújt az alábbi linken elérhető videó: 

      https://www.fogaz.hu/A-FOGAZ/Rolunk/Sajtokozlemenyek/aktualis/2016/08-31


    •   Lesznek-e, vannak-e lakóhelyemhez közel FŐGÁZ ügyfélszolgálati irodák?

      Igen, a személyes ügyfélkapcsolati pontok listáját itt találja meg:

      http://www.fogaz.hu/Ugyfelszolgalat-kereso

      Ezen kívül október 1-jétől Debrecenben, Nyíregyházán, Szolnokon, Salgótarjánban és Egerben a FŐGÁZ ügyfélszolgálati irodái mellett a TIGÁZ ügyfélszolgálati irodáiban is intézheti a FŐGÁZ szolgáltatásával összefüggő ügyeit.

       Az alábbi táblázat összefoglalja, hogy október 1-jétől melyik irodában nyílik lehetőség a FŐGÁZ, illetve a TIGÁZ szolgáltatásával összefüggő ügyek intézésére.

       

      Város

      Cím

      A FŐGÁZ
      szolgáltatásával* összefüggő ügyek intézése

      A TIGÁZ szolgáltatásával* összefüggő ügyek intézése 2016. december 31-ig

      Debrecen

      Péterfia utca 18.

      Debrecen Plaza 1. emelet

      +

      +

      Eger

      Törvényház út 4.,

      Agria Park földszint

      +

      +

      Érd

      Budai út 13.

      Stop-Shop Üzletház

      -

      +

      Érd

      Szabadság tér 13.

      +

      -

      Miskolc

      Széchenyi István út 56.

      -

      +

      Miskolc

      Arany János utca 6-8.

      +

      -

      Nyíregyháza

      Nagy Imre tér 1.

      Korzó Bevásárlóközpont, B épület 3. emelet

      +

      -

      Salgótarján

      Kassai sor 14.

      +

      +

      Szolnok

      Thököly út 79.

      +

      +

      Budapest XIII.

      Váci út 18., Westpoint Irodaház, régi TIGÁZ-iroda

      -

      +

      Budapest VIII.

      Fiumei út 9-11.

      +

      -

      Budapest I.

      Batthyány tér 5-6. Vásárcsarnok 1. emelet

      +

      -

      Budapest X.

      Örs vezér tere 25.

      Árkád bevásárlóközpont

      +

      -

      Budapest XI.

      Fehérvári út 17.

      +

      -

      Budapest XIII.

      Béke tér 9.

      +

      -

      Budapest XIX.

      Vak Bottyán utca 75 a-c. KÖKI Terminál 2. em. 243.

      +

      -

      *FŐGÁZ-szolgáltatás a 2016. október 1-jétől, TIGÁZ-szolgáltatás a 2016. szeptember 30-áig érvényes szerződés alapján nyújtott szolgáltatás és annak számlázása.

       

    •   Hol intézhetem ügyeimet a szolgáltatóváltást követően?

      A földgázszolgáltatással kapcsolatos ügyeit a FŐGÁZ ügyfélkapcsolati pontjain, telefonos, írásbeli és online ügyfélszolgálatán intézheti (https://www.fogaz.hu/elerhetosegek).

      Kérjük, hogy új, FŐGÁZ-os felhasználó azonosítója mindig legyen kéznél ügyintézéskor, mert ennek ismeretében tudjuk Önt a lehető leggyorsabban kiszolgálni . 

      A szolgáltatóváltást megelőző függő földgáz ügyekkel (pl. számlatartozás), illetve a végszámlával kapcsolatos kérdésével, valamint minden más, a TIGÁZ-tól igénybe vett szolgáltatással kapcsolatban továbbra is a TIGÁZ-hoz fordulhat. Elosztói ügyekben továbbra is a területileg illetékes földgázelosztói engedélyeshez kell fordulnia. 

    •   A FŐGÁZ-nál tudok ügyet intézni a családtagom nevére szóló számla esetén is?

      Igen, de ilyen esetben mindenképpen szükség van meghatalmazásra. Meghatalmazási nyomtatványt ügyfélszolgálatunkon tud igényelni illetve letöltheti a FŐGÁZ honlapjáról.

    •   Miért érdemes a FŐGÁZ online ügyfélszolgálatára beregisztrálni?

      Online ügyfélszolgálatunkon a leggyakrabban előforduló ügyek elintézését biztosítjuk. Használatával időt és energiát takaríthat meg, hiszen egyszerű, gyors, ráadásul éjjel-nappal rendelkezésére áll. A regisztráláshoz szükséges adatokat a névre szóló első tájékoztató levelünkön, később pedig a FŐGÁZ-számláján találja majd meg.

    •   Mi a teendő, ha korábban a TIGÁZ online ügyfélszolgálatán regisztráltam, továbbra is lesz lehetőségem online ügyintézésre?

      Igen, október végén e-mail-ben keressük meg Önt és kérjük arra, hogy erősítse meg online ügyfélszolgálati regisztrációjának átvételét a FŐGÁZ rendszerébe.

  •  

    Szerződés, személyes adatok

    •   A levelezési címem más, mint a felhasználási hely címe. A FŐGÁZ is a levelezési címemre küldi az értesítéseket?

      Igen, ha a TIGÁZ-nál megadott eltérő számlázási és levelezési címet, akkor a FŐGÁZ is arra a címre küldi majd a számlákat és az értesítéseket.

    •   Külföldön dolgozom, ritkán tartózkodom itthon. Hogyan tudom megkapni a számlákat és az értesítéseket?

      Ha Ön a TIGÁZ-nak a szerződésben külföldi lakhelyet, székhelyet vagy levelezési címet adott meg, ezen adatokat a FŐGÁZ átveszi, de a számlákat a felhasználási hely címére küldi ki. 

      Külföldi tartózkodás esetén javasoljuk az online ügyfélszolgálatunk használatát. Az itt elérhető E-gázszámla igénybevételével a világ bármely pontján egyszerű a számlák átvétele és befizetése.

       
  •  

    Gázszolgáltatás folyamatossága, minősége

    •   Ha gázszivárgást tapasztalok, gázszagot érzek, akkor a jövőben kit, milyen telefonszámon kell hívnom?

      Az Ön földgázelosztója változatlan maradt, így továbbra is az eddig ismert telefonszámot kell hívnia.

      TIGÁZ-DSO földgázelosztó – 06 (80) 300 300,

      FŐGÁZ földgázelosztó – 06 (40) 477 333,

      MAGÁZ földgázelosztó – 06 (40) 200 752

       
  •  

    Gázmérő és annak leolvasása

    •   A szolgáltatóváltás után a FŐGÁZ olvassa le a mérőt?

      Nem, a mérőleolvasást továbbra is a területileg illetékes elosztó társaság végzi, amely a TIGÁZ-DSO Kft., a FŐGÁZ Földgázelosztási Kft., a MAGÁZ Kft vagy az NGS Kft. Ők végzik többek között a hálózat karbantartását, fejlesztését, a hibaelhárítást, illetve a mérőórákhoz kapcsolódó egyéb feladatokat, a mérő leolvasását és a mérőcserét is.

    •   A váltás utáni időszakot követően legközelebb mikor lesz nálam mérőleolvasás?

      A leolvasás időpontjára vonatkozó információkat gázszámláján a következő leolvasás várható időpontja résznél találja meg. Elszámoló számlát az éves leolvasást követően küldünk.

  •  

    Gázmérő állásának bediktálása

    •   Lehetséges-e SMS-ben mérőállást diktálni?

      Az SMS-ben történő mérőállás diktálás helyett a díjmentes, egyszerű és gyors ügyintézést biztosító online ügyfélszolgálatunk használatát javasoljuk. A regisztráláshoz szükséges adatokat a névre szóló első tájékoztató levelünkön, később pedig a FŐGÁZ-számláján találja majd meg. A regisztrációhoz segítséget nyújt az ezen a linken elérhető videónk.

      Telefonos automata rendszerben is fogadjuk a mérőállást:
      • 06 80 40-55-40 (vezetékesről),
      • 06 1 237-7777 (mobiltelefonról is).
  •  

    Számla kiegyenlítése

    •   Egyedi átutalással szeretném fizetni a FŐGÁZ-számlámat. Mire ügyeljek?

      Ha átutalással fizet, kérjük, hogy a számla pontos összegét az adott FŐGÁZ-számlán szereplő bankszámlára utalja, a számlán az egyedi utaláshoz megadott azonosítók felhasználásával. Fontos, hogy az első FŐGÁZ-számlák fizetése során az új, tőlünk kapott számlán szereplő bankszámlaszámot gépelje be, hogy biztosan jó helyre érkezzen befizetése.

    •   Mikortól kell a FŐGÁZ-nak fizetnem?

      A FŐGÁZ első számláját 2016. novembertől várhatja. A FŐGÁZ által kiállított első számla induló mérőállásának meg kell egyeznie a TIGÁZ által kiállított végszámla záró mérőállásával. A TIGÁZ-nak előre kifizetett részszámlák összegét a szolgáltatóval való elszámolás után visszakapják, azonban ezt a pénzt tegyék félre, mivel az első éves leolvasásig a FŐGÁZ-tól a fűtési szezon esedékessége miatt a szokásosnál magasabb részszámlákra számíthatnak.

    •   Mit tegyek, ha becsengetnek hozzám, és azt mondják, hogy a TIGÁZ-tól vagy a FŐGÁZ-tól jöttek pénzt beszedni, papírokat aláíratni stb.?

      A FŐGÁZ és a TIGÁZ minden szükséges teendőről előzetesen értesítést küld, beleértve azt az esetet is, amikor Önt személyesen keresi fel munkatársunk, megbízottunk. Értesítés nélkül jelentkezőket ne engedjen be. A TIGÁZ Zrt. és a FŐGÁZ Zrt. munkatársai Önnek nem visznek házhoz semmilyen pénzösszeget, nem kérnek helyszíni készpénzes kifizetést. Tájékoztatjuk, hogy a TIGÁZ Zrt. és a FŐGÁZ Zrt. részéről történő személyes megkeresés esetén munkatársaink minden esetben fényképes igazolvánnyal rendelkeznek.

    •   Bankszámlámról csoportos beszedéssel fizettem a TIGÁZ számlámat. A FŐGÁZ-nál is így szeretném. Van bármilyen teendőm?

      Ha Ön korábban megbízást adott bankjának, hogy a TIGÁZ által kiállított földgázszámláit csoportos beszedéssel egyenlítse ki, akkor megbízása a FŐGÁZ-számlák kiegyenlítésére is érvényes lesz.

      Néhány ügyfelünknél előfordulhat, hogy megbízása nem érkezett meg a FŐGÁZ-hoz. Abban az esetben tehát, ha a tőlünk kapott első számlájához Ön mégis kap csekket, új megbízást kell adnia a bankjának a FŐGÁZ számára, az első számlán szereplő azonosítókkal.

      Abban az esetben, ha Ön a megbízását időközben törölte, a FŐGÁZ mégis olyan számlát állított ki Önnek, amelyen fizetési módként csoportos beszedés szerepel, kérjük, hogy a fizetési adatok pontosítása érdekében ezt jelezze ügyfélszolgálatunk részére. A számlát kifizetheti egyedi banki átutalással vagy kérésére csekket küldünk.

      Kérjük, hogy biztosítsa folyószámláján a számla összegének megfelelő fedezetet, és szükség esetén módosítsa a beszedési limitet, hogy a beszedés sikeresen megtörténhessen.

    •   Postai csekkel fizettem a TIGÁZ számlámat. A FŐGÁZ-nál is így szeretném. Van bármilyen teendőm?

      Nincsen, a megszokott módon intézkedjen a befizetésről, azonban figyelmébe ajánljuk elektronikus számla és fizetési megoldásainkat, amelyek nem csak kényelmesek, de környezetbarátak is.

    •   A TIGÁZ-nál nem lakossági folyószámláról fizettem, de a FŐGÁZ-nál szeretnék így fizetni. Mi a teendőm?

      Az első FŐGÁZ-számla kézhezvétele után – amennyiben korábban nem csoportos beszedéssel fizetett – a FŐGÁZ-számlán szereplő felhasználó azonosító megadásával adhat beszedési megbízást számlavezető bankjának. A FŐGÁZ Zrt azonosítója: A10897830.

    •   A TIGÁZ-nál korábban elektronikus számla (pl. TIGÁZ saját e-számla, Díjnet) szolgáltatást vettem igénybe. Milyen elektronikus számla bemutatási lehetőségeim vannak a FŐGÁZ-nál? Mi a teendőm?

      A jövőben a FŐGÁZ saját, korszerű E-számla szolgáltatása áll az Ön rendelkezésére, amely jelentősen megkönnyíti Önnek a számlák kezelését, befizetését. Az elektronikus számlát a FŐGÁZ online ügyfélszolgálati oldalán keresztül tudja igényelni csupán néhány kattintással. A rendszer tárolja, rendben tartja az összes számlát, amelyeket Ön később könnyedén visszakereshet, nyomon követhet, hiszen ezeket a FŐGÁZ rendezett formában legalább egy évig az online ügyfélszolgálaton elérhetővé teszi. A FŐGÁZ-tól kapott névre szóló levélben szereplő azonosítókkal október 27-ike óta tud regisztrálni.

      Továbbra is regisztrálhat természetesen a Díjnet e-számla szolgáltatására a kényelmes elektronikus számlázás és befizetés eléréséhez.

  •  

    Számlázási információk

    •   Mikor kapok először számlát a FŐGÁZ-tól?

      2016. novemberében fog a FŐGÁZ-tól számlát kapni. Amennyiben december közepéig sem érkezik Önhöz számla, kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat.

    •   Hogyan néz ki a FŐGÁZ számla?

      A jogszabályoknak megfelelően kerül kiállításra. A minta számla itt tekinthető meg:

      www.fogaz.hu/Egyetemes-Szolgaltatas/Ugyintezes/Szamlazas/Szamlamagyarazat




    •   Minden hónapban kapok számlát?

      Igen, a szolgáltatóváltást követően Ön minden hónapban, így augusztusban is fog majd számlát kapni.

    •   Milyen fogyasztásról szól az első FŐGÁZ számla?

      Mérővel rendelkező ügyfelek esetén az első számlában kiszámlázásra kerül az októberi és a novemberi alapdíj, valamint az október 1-jétől kezdődő időszakra megállapított fogyasztás ellenértéke a számlázási módnak megfelelően.

    •   Éves elszámolásban vagyok, változik a részszámlán szereplő mennyiség a szolgáltatóváltással összefüggésben?

      Ha Ön a TIGÁZ-nál a havi egyenlő részszámlázást választotta,akkor a FŐGÁZ-nál is havi egyenlő mennyiségről fogunk Önnek részszámlákat küldeni. Mivel a FŐGÁZ augusztusban is számláz, a havi részszámlában elszámolt gázmennyiség megállapításához 12-vel osztja el az éves várható fogyasztást, amely a havi számlában a fizetendő összeg csökkenését eredményezi.

      A mostani, rendkívüli szeptember 30-ai végszámla egy alkalommal, kivételesen megtöri az elszámolási év folyamán kiegyenlített számlázást.

       
      • Ha Önnél a szolgáltatóváltás időpontjához közel eső időszakban van az éves leolvasás, akkor a TIGÁZ által készített végszámlája várhatóan nem fog jelentős eltérést mutatni ahhoz képest, mintha egy esedékes részszámlát kapna. Ebben az esetben a FŐGÁZ is közel hasonló mennyiség alapján fog részszámlát küldeni.
      • Ha Önnél a szolgáltatóváltás időpontjához képest távolabbi időszakban van az éves leolvasás, akkor a TIGÁZ által készített végszámlája nagy valószínűséggel alacsonyabb lesz, mintha egy esedékes részszámlát kapna. Ennek oka, hogy a magasabb fogyasztású téli hónapok a szolgáltatóváltás utáni időszakra esnek. A TIGÁZ-nak előre kifizetett részszámlák összegét a szolgáltatóval való elszámolás után visszakapják, de javasoljuk, hogy ezt a pénzt tegyék félre, mivel azáltal, hogy a téli hónapok a FŐGÁZ-zal elszámolandó időszakba kerülnek, a FŐGÁZ-tól az éves leolvasásig a szokásosnál némileg magasabb részszámlákra számíthat.

      A részszámlák mennyiségének módosításával szeretnénk elkerülni, hogy a szolgáltatóváltást követő első éves leolvasás alapján készült elszámoló számla fizetendő összege akár jelentősen magasabb legyen a megszokott havi részszámláknál vagy, hogy túlfizetést előidéző részszámlákat küldjünk.

      További információk itt olvashatók.

    •   Honnan fogom tudni, hogy mennyi lesz a részszámla értéke?

      Az első számlán fogja látni, hogy a következő éves leolvasásig terjedő időszakra milyen részszámla mennyiséget ajánlunk Önnek. Ez a TIGÁZ évközi elszámolása miatt eltérhet a megszokottól, de az éves leolvasást követően vissza fog állni a megszokott szintre. Az éves leolvasást követő időszakra ajánlott mennyiség a megszokott módon, az elszámoló számla végén szereplő blokkban található.

    •   Van lehetőségem a részszámla mennyiség módosítására?

      Aktuális fogyasztói szokásainak ismeretében Ön is változtathat évente egyszer a részszámla mennyiségén, hogy elkerülje a túlfizetést, illetőleg az alulfizetést. 

      Felhívjuk figyelmét, hogy az első leolvasásig terjedő hónapokra vonatkozó részmennyiségek módosítása esetén megnövekedhet annak a valószínűsége, hogy az éves elszámoló számla fizetendő összege lesz váratlanul magas. Javasoljuk, hogy a részmennyiség módosításához kérje ügyintézőink tanácsát.

       
    •   Nem használom a lakást, nincs gázfogyasztás. Van lehetőség a FŐGÁZ-nál a számlázás tartós szüneteltetésére?

      Ha tartósan szünetel a fogyasztás, akkor javasoljuk, hogy ezt jelezze ügyfélszolgálatunknak a FŐGÁZ honlapján letölthető nyomtatvány kitöltésével (https://www.fogaz.hu/Egyetemes-Szolgaltatas/Ugyintezes/Tovabbi-ugyek/Gazszolgaltatas-szuneteltetese).

      Ebben az esetben csak évente egyszer, az elosztói leolvasást követően küldünk számlát, amíg a szüneteltetést bejelentő nyilatkozatot Ön vissza nem vonja, vagy az elosztó a mérési eredmény alapján fogyasztást nem tapasztal.

    •   Hány részszámlát fogok kapni?

      A szolgáltatóváltás utáni első éves leolvasást követően 11 egyenlő mennyiségű havi részszámlát és egy 12. havi elszámoló számlát fogunk Önnek küldeni.

    •   Mikor kapok a FŐGÁZ-tól elszámoló számlát?

      Az elszámoló számlát a FŐGÁZ-tól is az éves egyszeri mérőleolvasás után várhatja. Amennyiben 2016. október hónapban van az éves leolvasása, akkor a leolvasott mérőállásról készített elszámoló számlát várhatóan novemberben kapja kézhez.

    •   Módosíthatom-e a FŐGÁZ által meghatározott részszámlaértékeket?

      Igen, évente egy alkalommal, leghamarabb az első számla kézhezvétele után.

    •   A szolgáltatóváltást követően jár a nagycsaládos kedvezmény?

      Igen, a kedvezmény továbbra is jár, ezzel kapcsolatban nincs teendője.

    •   Védendő státuszban vagyok a TIGÁZ-nál. A szolgáltató váltással megszűnik a védendő státuszom?

      Nem, Ön továbbra is védendő státuszban marad.

    •   Új FŐGÁZ ügyfélként igényelhetem majd a FŐGÁZ által nyújtott egyéb szolgáltatásokat?

      Igen, ezeket a jövőben Ön is igényelheti. A FŐGÁZ megtakarítást és biztonságot nyújtó szolgáltatásairól.

  •  

    Mérő nélküli (tűzhely átalánydíjas) ügyfelek

    •   Nincs gázmérőm, a TIGÁZ csak a gáztűzhely fogyasztásáról küldött számlát. A FŐGÁZ milyen gyakorisággal fog számlázni?

      A mérő nélküli (tűzhely átalánydíjas) felhasználók számára a FŐGÁZ kéthavonta bocsát ki számlát.